تعمیر لپ تاپ | laptop repair | تعمیرات لپ تاپ در محل

تعمیر لپ تاپ

امروزه با توجه به فراگیری لپ تاپ ها و استفاده مداوم از آنها در خانه و اداره ها به یکی از نیاز های مهم افراد تبدیل شده است و خدمات تعمیر لپ تاپ نیز بسیار بیشتر از قبل مورد نیاز افراد و کاربران این دستگاه میباشد .

ارائه خدمات تعمیرات لپ تاپ در محل با توجه به مشکل ایجاد شده به دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میشود که یکی از شایع ترین قسمت های نرم افزاری نصب ویندوز در محل و حل مشکلات رایج ویندوز و نصب آن میباشد و از شایع ترین مشکلات سخت افزاری سرویس نشدن دستگاه پس از مدت ها است که نیاز به سرویس سخت افزاری دستگاه برای رفع مشکل میباشد.

1-  بخش اول تعمیر لپ تاپ در محل بصورت نرم افزاری توسط تکنسین ها :

 

تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ در محل

 

همان طور که در قبل توضیح داده شد تعمیرات لپ تاپ در محل بصورت سخت افزاری و نرم افزاری انجام میشود و در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد این دو مورد خواهد داده شد.

در مرحله اول رایانه یا لپ تاپ شما از نظر نرم افزاری بررسی میشود تا در صورت وجود مشکل نرم افزاری آن مشکل عیب یابی شده و رفع شود و یا در صورت لزوم درایور ها مجدد نصب شده و در صورت رفع نشدن اقدام به نصب ویندوز در محل میشود.

اگر در چک کردن اولیه مشکل بسیار حاد بوده و فایل های سیستمی ویندوز و درایور ها را بسیار در گیر کرده باشد و یا سیستم بسیار ویروسی شده باشد نصب ویندوز در محل تنها راه حل موجود برای رفع کامل مشکلات پیش آمده میباشد.

اگر سیستم شما درگیر ویروس های مخرب و بهم ریختگی قوی و یا فایل اصلی ویندوز نباشد در آن صورت تعمیر کامپیوتر شما نیازی به نصب ویندوز در محل ندارد و با بررسی  و بازرسی تنظیمات و تنظیم مجدد مشکل بر طرف خواهد شد.

این تنظیمات  که توسط تکنسین تعمیر لپ تاپ بررسی میشود شامل اکتیو بودن ویندوز ؛ حذف آپدیت های نا همسان و یا درایور های نامرتبط ویروس یابی و حذف فایل های مخرب نیز میباشد.

حال اگر از دسکتاپ ؛ دانلود ها ؛ pdf و فایل های خود کپی و بکاپ دیگری ندارید و نیاز به نصب و راه اندازی ویندوز مجدد است جای نگرانی نیست.

کارشناسان های ما میتوانند از اطلاعات ضرروی و مورد نیاز شما یک کپی در حافظه ذخیره ساز دیگر شما مانند فلش و هارد بگیرند و سپس به تعمیر و نصب ویندوز رایانه شما بپردازند.

چرا در مرحله اول تکنسین تعمیرات لپ تاپ بصورت نرم افزاری رایانه را عیب یابی و تست میکند؟

زیرا مشکلات لپ تاپ همه بصورت سخت افزاری نمیباشد و هزینه قطعات و ملزومات لپ تاپ نیز بالا میباشد و برای همین دلایل تکنسین های احیا کامپیوتر اول بصورت نرم افزاری رایانه شما را چک میکنند.

بسیاری از مشکلات را میتوان در زمانی کو تاه توسط تکنسین حرفه ای تعمیر کار لپ تاپ بصورت نرم افزاری رفع کرد و نیز هزینه های کمتری را هم مشکلات نرم افزاری در بر میگیرد.

و در مورد  دیگر امکان دارد شما بدون تست نرم افزاری و کارشناسی درست سخت افزاری را خریداری کرده و نصب کنید اما همچنان مشکل پا بر جا بماند.

برای همین برای سهولت کار و رفع عیب سیستم ها با کمترین هزینه باید کار بصورت اصولی و با تجربه بالا و آشنایی با بحث سخت افزار و نرم افزار انجام شود.

آیا نصب ویندوز در محل توسط تکنسین تعمیرکار لپ تاپ انجام پذیر است؟

بله ما برای آسودگی و انجام شدن سریع کار بصورت اصولی برای مشتریان عزیز از مهندسان و تکنسین هایی که هم به تعمیرات از نظر نرم افزاری و نصب و راه اندازی حرفه ای برخوردار هستند استفاده میکنیم و هم در بحث سخت افزاری توانایی بالایی دارند و این موارد را ما نیز از تکنسین ها تست گرفته و از تخصص آنها مطمئن هستیم.

با این کار پس از تعمیر لپ تاپ و رفع عیوب اصلی توسط تکنسین سپس خدمات نرم افزاری مانند نصب ویندوز در محل ؛ نصب ورد ؛ اکسل و مجموعه آفیس ؛ برنامه های عمومی و تخصصی مورد نیاز کاربر قابل انجام میباشد.

و از دیگر ویژگی های تکنسین های احیا کامپیوتر این است که در صورت کندی ؛ هنگ کردن و داشتن سرعت کم سیستم شما به دلیل سخت افزار ضعیف نیز با عیب یابی سخت افزاری موارد مورد نیاز برای افزایش سرعت ؛ ارتقا و افزایش سرعت در محل نیز امکان پذیر است.

چرا برای نصب و راه اندازی برخی از نرم افزار های مورد نیاز کاربر باید سیستم خود را توسط تعمیر کارلپ تاپ ارتقا دهیم؟ 

با توجه به از رده خارج شدن ویندوز هایی نسخه پیشین و قبل از نسخه ده ما برای نصب و راه اندازی ویندوز و برنامه های جدید نیاز به حداقل سخت افزاری می باشیم که توانایی نصب و را اندازی ویندوز جدید را داشته باشد.

این تغییر و یا ارتقای سخت افزار باعث میشود سرعت و قدرت پردازشی رایانه شما افزایش یابد ؛ ویندوز جدید را ساپورت کند ؛ نرم افزار های بروز نصب شوند ؛ سیستم حین کار هنگ نکند و مشکلات شما برطرف شود.

این سخت افزار مورد نیاز که درباره آن صحبت شد توسط تکنسین تعمیرات لپ تاپ در محل بررسی و در صورت نیاز بستگی به مدل قطعات سازگار با لپ تاپ یا کامپیوتر شما به ارتقای آن به شما اطلاع داده میشود.

یکی از مشکلات شایع کاربران که به اشتباه توسط افراد غیر متخصص نرم افزاری تشخیص داده میشود کم شدن بسیار سرعت کامپیوتر و اجرای با وقفه نرم افزار ها میباشد که پس از نصب ویندوز در محل هم برطرف نمیشود و مشکل همچنان پا برجاست.

در این مواقع احتمال شایع خرابی هارد یا قدیمی بود تکنولوژی آن میباشد که سرعت آن کاهش یافته و با عث کاهش سرعت چشمگیر میشود.

و یکی دیگر از خدمات مهم که توسط احیا کامپیوتر انجام میشود جنرال سرویس کامپیوتر و لپ تاپ ها میباشد.

اگر سرویس های دوره ای تعمیر لب تاب را انجام ندهیم چه مشکلاتی برای سیستم و سرعت و سخت افزار آن به وجود می آید؟

تعمیر لپ تاپ در محل

تعمیرات لپ تاپ در محل مشتری حضوری

 

لپ تاپ ها بدلیل دارا بودن برد های الکتریکی کوچک تر ؛ ضعیف ؛ حساس تر نسبت به ضربه ؛ فشار ؛ گرما و ولتاژبرق ورودی هستند و نیازمند سرویس های دوره ای چک کردن قطعات و گرد گیری ؛ تعویض خمیر سیلیکون و تمیز کردن قطعات و برد میباشد تا اگر ولتاژ قسمتی از برد به دلیل فرسودگی بالاتر رفته و یا قطعه ای دارای مشکل برقی یا مکانیکی شده قبل از آسیب زدن جدی به دستگاه تعمیر یا تعویض شود.

در صورت بررسی نکردن و سرویس نشدن رایانه ها مخصوصا  در اداره ها و کاربرانی که زمان زیادی کامپیوتر خود را استفاده میکنند باعث بروز مشکلات متعدد و هزینه تراشتی اضافه برای کاربر میشود.

هزینه تعمیرات لپ تاپ

وقتی که مشکلی برای لپ تاپ به وجود می‌آید، دانستن میزان هزینه مورد نیاز تعمیرات لپ تاپ قبل از تعمیر آن چقدر می‌شود، خیلی اهمیت دارد؛ چراکه شاید هزینه تعمیر لپ تاپ علاوه بر نرم افزاری سخت افزاری نیز باشد و به قدری باشد که فعلا نخواهیم آن را تعمیر کنیم و تعمیر آن را به آینده موکول کنیم؛ در این حالت به تعمیرکار لپ تاپ متخصصی نیاز داریم که با عیب‌یابی درست و اصولی ، مشکل اصلی آن را پیدا کرده و اگر مشکل سخت‌افزاری رایانه بود تشخیص دهد که کدام قطعه معیوب شده است و با تعمیر می‌توان آن را درست کرد یا باید آن قطعه نیز نیاز به تعویض دارد.

سپس براساس این اطلاعات هزینه تعمیرات لازم برای لپ تاپ را به ما اعلام کند تا اگر تمایل داشتیم آن را تعمیر کنیم؛ با این وجود بهتر است عیب‌یابی لپ تاپ خود را به  تعمیرکاران لپ تاپ بسپارید تا تکنسین‌های این مرکز با عیب‌یابی کامپیوتر شما هزینه تعمیر آن را نیز برآورد کرده و برای انجام کار تعمیرات به شما اطلاع دهند.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر هزینه تعمیر، نوع خرابی لپ تاپ و کامپیوتر است که بسته به قطعات مورد نیاز متغییر است.

یعنی با توجه به این که خرابی و مشکل کامپیوتر و لپ تاپ در کدام قسمت اتفاق افتاده است و چه نوع قطعه ای باید با توجه به مدل دستگاه شما جایگزین شود  نیز هزینه بر اساس آن تغییر می کند.

هر یکی از مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ مانند داغ شدن بیش از حد ، روشن نشدن ، خاموش شدن حین کار ؛ هنگ کردن مداوم ، تولید صدای غیر عادی ، شکستن صفحه نمایش و خاموش شدن ناگهانی و بدون دلیل هزینه جداگانه و متفاوتی را در بر دارند.

هزینه تعمیر لپ تاپ و  کامپیوتر برای هرکدام از مواردی که اشاره کردیم متفاوت است و هزینه ی دقیق تعمیرات تنها زمانی مشخص می شود که تعمیرکار متخصص دستگاه مورد نظر را بررسی کند و هزینه تعمیر را بسته به قطعات لازم و اجرت به شما اعلام کند.

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت تعمیرات  قیمت قطعات لپ تاپ و کامپیوتر مورد نظر است.

هر یک از قطعات موجود در لپ تاپ وظیفه ی مشخصی به عهده دارند که در صورت معیوبی آن قطعه در روند کار کردن اختلال ایجاد می شود. هنگامی که لپ تاپ دچار مشکل اساسی و خرابی حاد می شود ممکن است به تعویض برخی قطعات سخت افزاری دستگاه نیز نیاز باشد و قیمت این قطعات بر قیمت تعمیر شما تاثیر مستقیم نیز دارد. اگر قطعه ای که خراب شده است جزء قطعات اصلی و گران قیمت باشد هزینه های تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ افزایش می یابد، اما گاهی اوقات با تعویض یک یا چند قطعه کم هزینه یا تعمیرات نرم افزاری مشکل برطرف شد و هزینه تعمیر کامپیوتر نیز کاهش می یابد.

کیفیت قطعات مورد نیازه استفاده شده در تعمیر کامپیوتر بر قیمت تعمیرات کامپیوتر نیز تاثیر مستقیم دارد

بهتر است در هنگام تعمیر یا تعویض قطعات لپ تاپ از تعمیرکار بخواهید که از قطعات همسان با سیستم شما و نه ضعیف تر و با کیفیت بالا استفاده کند در این صورت عملکرد دستگاه بصورت صحیح و عمر دستگاه شما افزایش می یابد. استفاده از قطعات با عمر بالا ؛ درجه یک و با کیفیت هزینه تعمیرات را نیز به طبع افزایش می دهد اما دارای طول عمر بیشتری است و از خراب شدن مجدد کامپیوتر جلوگیری می کند.

به عبارتی استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال که کیفیت و طول عمر بیشتری دارند و عمر استفاده از دستگاه کامپیوتر شما را افزایش می دهند. پس استفاده از قطعات با کیفیت و همسان و نه ضعیف تر را در اولویت انجام کار خود قرار دهید.

دستمزد تعمیرکار کار لپ تاپ نیز از عوامل موثر بر قیمت تعمیرات است.

با توجه به اینکه برای تعمیر لپ تاپ چقدر زمان ؛ تخصص ؛ لوازم و انرژی لازم است دستمزد تعمیرکار نیز تعیین می شود و تعمیر برخی از مشکلات  لپ تاپ ها  تنها توسط تعمیرکار متخصص و مسلط انجام می گردد و هزینه بیشتری دارد.

قیمت تعمیرات به نرخ دستمزد تعمیرکار بستگی دارد و دستمزد تعمیرکار نیز با توجه به تخصص او و میزان کار لازم برای رفع مشکل موجود تعیین می شود. بدیهی است که دستمزد تعمیرکار حرفه ای نسبت به تعمیرکار معمولی بیشتر است و استفاده از تعمیرکار حرفه ای نتیجه ی بهتر ؛ تشخیص درست ؛ سرعت عمل بیشتر را نیز به دنبال دارد.

خرید آنتی ویروس برای لپ تاپ

خرید آنتی ویروس لپ تاپ

خرید آنتی ویروس اورجینال برای لپ تاپ

 

پس از انجام تعمیرات نرم افزاری برای ایجاد نشدن مشکل در سیستم و یا ویروسی شدن که ویروسی شدن سیستم یکی از دلایل اصلی ایجاد مشکلات نرم افزاری است خرید آنتی ویروس اورجینال پیشنهاد میشود.

شما پس از رفع مشکلات لپ تاپ خود با نصب آنتی ویروس اورجینال خیال خود را آسوده میکنید در وبگردی های خود ؛ اتصال هارد و فلش و بازکردن جیمیل ها دیگر استرس و نگرانی ویروسی شدن لپ تاپ و بهم ریخته گی مجدد سیستم را ندارید.

با خرید آنتی ویروس به نوعی سیستم خود را بیمه کرده اید و از هزینه های نصب مجدد ویندوز و تعمیرات مجدد خود را رها ساخته اید.

نیز اگر در آینده تصمیم به تعویض ویندوز خود دارید نگران نباشید زیرا آنتی ویروس های اورجینال را با لایسنس که خریداری کرده اید بر روی همان دستگاه میتوانید نصب و راه اندازی کنید.

2- بخش دوم تعمیرات سخت افزاری کامپیوتر در محل :

خب همان طور که در بخش اول گفته شده اگر مشکل نرم افزاری باشد با تغییر تنظیمات یا در نهایت با نصب ویندوز در محل مشکل بر طرف خواهد شد و جای نگرانی نمیباشد.

اگر با تست های اولیه که انجام شود مشخص شود که سخت افزار در روند اجرای کامپیوتر مشکل ایجاد میکند باید تک تک قطعات تست شوند تا مشکل عیب یابی بشود.

یکی از ویژگی های کامپیوتر های رومیزی یا دسکتاب ترمیم  و اصلاح سریع تر و در محل بصورت حضوری آن وجود دارد.

کامپیوتر ها دارای برد های ماژولار میباشد که این ویژگی آنها نسبت به لپ تاپ ها باعث میشود تعمیر پذیری آن با سرعت بیشتری انجام شود.

آیا خود کاربر هم میتواند عیب یابی لپ تاپ را انجام دهد؟

همان طور که گفته شد با توجه به حساسیت بالای قطعات لپ تاپ عیب یابی آن نیز نیاز به تکنسین تعمیرات لپ تاپ متخصص دارد زیرا با دستکاری اشتباه  و یا تعویض نا مناسب قطعات و جایگزینی آن با قطعات نا مناسب و نا هماهنگ باعث اتصالی ؛ سوختن دیگر قطعات ؛ هماهنگ نشدن درست دستگاه و کندی دستگاه نیز میشود.

نکته دوم هم نداشتن تستر های مخصوص برد لپ تاپ میباشد که با استفاده از آنها عیب یابی دقیق و اصولی توسط تکنسین ها انجام میشود و عیب درگیر کننده رایانه از پایه و اساس پیدا خواهد شد.

در بعضی مواقع نیز شما قطعه ای را در لپ تاپ تعویض کرده اید و سیستم به خوبی کار میکند اما به دلیل اینکه آن قطعه بیشتر از توان لپ تاپ شما میباشد و یا کمتر جریان را عبور میدهد باعث ضعیف کردن برد و  یا سوختن آن در طی گذشت مدت زمان کوتاهی میشود.

آیاتعمیر لپ تاپ نیاز به دانش خاصی دارد؟

عیب یابی و تعمیر لپ تاپ در اصل مستلزم داشتن دانش الکترونیکی و مهندسی قطعات برد های رایانه ای میباشد.

همان طور که در بخش نرم افزاری نصب ویندوز در محل نیاز به دانش نرم افزاری و شناخت فایل های سیستمی توسط کارشناس و کار با آنها مانند بایوس میباشد سخت افزار هم نیاز به مهندس آشنا به مسائل الکترونیک؛ قطعات و برد های لپ تاپ نیز میباشد.

در تعمیرات لپ تاپ در محل تکنسین ها اول با بررسی جریان ورودی به لپ تاپ و بررسی نوسان شارژر و برد تغذیه از سلامت منبع تغذیه و کارکرد آن مطمئن میشوند تا از بودن جریان برای راه ندازی و روشن شدن دستگاه اطمینان حاصل کنند.

منبع تغذیه یا همان برد پاور لپ تاپ یکی از اجزای بسیار مهم میباشد که جریان برق ورودی به هر قطعه را کنترل مینمایید.

در صورت داشتن نوسان بیشتر از محدوده مشخص باعث نیم سوز یا سوختن قطعات بر روی برد میشود. در هارد ها نیز اگر جریان بیش از حد افزایش یابد باعث به وجود آمدن بد سکتور بر روی دیسک های آنها ؛ درست بالا نیامدن ویندوز و پرش اطلاعات نیز میشود.

طول عمر شارژر و منبع برد تغذیه بستگی به استفاده ای که از سیستم میشود و نحوه نگهداری از دستگاه طول عمر متفاوتی دارد.

در کاربران اداری که ساعات بالایی رایانه ها بصورت مداوم در حال کار و روشن هستند بین 3 الی 4 سال عمر مفید دارند و در کاربران خانگی که استفاده کمی از لپ تاپ خود دارند این زمان بیشتر میباشد.

در صورت توجه نکردن به سرویس های دورهای لپ تاپ ؛ مشکلات شارژر و برد تغذیه باعث میشود به جای یک تعمیر سطحی لپ تاپ شما را دچار مشکل جدی نمایید.

آیا انجام سرویس دوره ای تعمیر لپ تاپ در محل باعث افزایش هزینه ها نمیشود؟

برعکس این تصور اشتباه که انجام سرویس های دوره ای تعمیرات لپ تاپ باعث افزایش هزینه ها میشود انجام این سرویس علاوه بر اینکه باعث افزایش هزینه ها نمیشود بلکه باعث جلوگیری از تبدیل مشکلات سطی که با هزینه ای اندک رفع میشود و از صرفه هزینه های زیاد پرهیز میشود.

در سرویس های لپ تاپ در محل  رایانه گرد گیری شده ؛ خمیر سیسلکون تعویض شده ؛ برد کامل تمیز میشود ؛ فن های خنک کننده چک میشود ؛ اتصالات سیمی نیز چک میشود و قطعات بررسی و تست میشود که در صورت پیدا شدن مشکلات مانند آمدن قدرت و دور فن های خنک کننده مخصوصا پردازنده ؛ جریان پاور یا همان منبع تغذیه شل شدن قطعاتی مثل رم و حتی مشکلات کوچک سریع بر طرف و رفع شوند تا باعث ایجاد خرابی بیشتر و نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض قطعات نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست