بهترین راه ارتقا و به روزرسانی کامپیوتر

آیا حس می‌کنید کامپیوتر سرعتش کم و یا کند شده است؟ آیا زمان زیادی طول می‌کشد تا کامپیوتر بوت شود؟  یا وقتی که می‌خواهید از برنامه‌ی گرافیگی یا مهندسی مثل فوتوشاپ یا اتوکد استفاده کنید، هنگ می‌کند و یا بسیار زمان بر است؟ اگر این‌طور است، احتمالاً زمان ارتقاء سخت افزار کامپیوتر یا لپ تاپ شما فرا رسیده است.

مجموعه احیا کامپیوتر علاوه بر ارائه خدمات تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ در محل خدمات دیگری برای مشتریان عزیز نیز فراهم کرده است مانند ارتقا کامپیوتر و همچنین ارتقا لپ تاپ که در محل مشتری انجام میشود.

اما بهترین راه برای ارتقاء کامپیوتر یا لب تاب چیست؟ ارتقا کدام سخت افزار کامپیوتر مهم تر است ؟  کدلم نوع ارتقاء بهترین نتیجه را میدهد ؟

در این مقاله ما قصد داریم شما را برای ارتقاء درست قطعات کامپیوتر و لب تاب به بهترین و به صرفه‌ترین شکل، راهنمایی کنیم .

1.استفاده از هارد های نسل جدید با سرعت بالا

ارتقا کامپیوتر ارتقا لب تاب

ارتقا کامپیوتر ارتقا لب تاب

دو دلیل برای ارتقاء درایو هارد کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد:

  • میزان فضای ذخیره سازی کم شده باشد

  •  سرعت عملکرد بیشتری نیاز باشد

اگر همه‌ی فایل های خود را مرتب سازی کرده و فایل های اضافه را پاک کرده اید ولی همچنان مرتباً با مشکل نداشتن فضای کافی در ویندوز  مواجه هستید، بنابراین باید درایوتان را با یک درایو با فضای ذخیره سازی بیشتر  نسبت به هارد قبلی تغییر دهید. یک هارد دیسک که فضای آن پر شده باشد، نه تنها باعث می‌شود ذخیره سازی اطلاعات  جدید غیرممکن باشد ، بلکه می‌تواند عملکرد سیستم کامپیوتری شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

سعی کنید پس از نصب ویندوز و برنامه های عمومی حداقل 50  گیگابایت فضای آزاد برای استفاده‌ی خود کنار بگذارید.

در لینک زیر می‌توانید درباره‌ی ارتقا سیستم های اداری و خانگی مطالب جالبی بخوانید:

بیشتر بخوانید : آیا سیستم های اداری و خانگی را میتوان ارتقا داد؟

و یکی از موضوعات مهم مرتبط بین سرعت کامپیوتر یا سرعت لپ تاپ این است که هارد های نسل قبل یا هارد های مکانیکی طول عمر مفید مشخصی دارند که بعد از گذشت این طول عمر ما شاهد کاهش سرعت سیستم هنگ کردن سیستم درست اجرا نکردن برنامه های کامپیوتر هستیم.

در مورد هارد ها، ارتقاء سرعت فیزیکی را در نظر بگیرید. اگر کامپیوتر شما در حال حاضر یک درایو با میانگین سرعت 5400RPM  دارد، با ارتقاء دادن آن به یک مدل با سرعت 7200RPM شما یک بهبود عملکرد در سرعت را بصورت فوق‌العاده‌ تجربه خواهید کرد.

و اما سریع‌ترین گزینه موجود برای ارتقا این است که از یک درایو  به نام درایو جامد (SSD) استفاده کنید. این درایو ها به جای یک دیسک گردان از حافظه‌ ای فلش مانند استفاده می‌کنند که عمر بالاتری نسبت به هارد های نسل قدیم کامپیوتری برخوردار است و بدلیل حافظه فلش مانند چندین برابر سریع‌تر از هارددیسک‌های معمولی هستند.

و ویژگی بسیار مهم این نوع هارد ها این است که در برابر جابه جایی و یا تکان ها بسیار مقاوم تر است نسبت به هارد های نسل قدیم که بصورت مکانیکی بودند و در صورت ضربه خوردن کارایی خود را از دست داده و بسیار حساس بودند و سایز آن ها بزگ بوده و فضای زیادی را اشغال میکردند.

تعمیر کامپیوتر و تعمیر هارد

ولی نکته ای که وجود دارد در تفاوت این دو نوع هارد این است که تعمیر هارد بر دو نوع است یک تعمیر هارد های مکانیکی و دو تعمیر هارد های نسل جدید جامد.

تعمیر هارد های مکانیکی در صورت ایجاد مشکل چه بسا با احتمال کم اما امکان پذیر است اما تعمیر هارد SSD بسیار سخت تر و با احتمال تعمیر پذیری کمتر میباشد.

به‌طور متوسط ممکن است سرعت نوشتن یک درایو مکایکی  5400RPM تا 100 مگابیت در ثانیه و یک درایو 7200RPM تا 150 مگابیت در ثانیه باشد و یک درایو حالت جامد یا نسل جدید (SSD) بیش از 500 مگابیت در ثانیه، توانایی انتقال اطلاعات را داشته باشد.

در نهایت باید گفت که وجود یک هارد درایو سریع‌تر نسل جدید ، تمام سیستم شما را تحت تأثیر قرار داده و کارایی سیستم را بالا میبرد. در واقع این به معنی بوت شدن سریع‌تر کامپیوتر یا لپ تاپ ، لود شدن سریع‌تر برنامه‌ها، سرعت بیشتر برای راه‌اندازی بازی‌ها و برنامه های مهندسی و پاسخگویی (ریسپانسیو بودن) بیشتر در برنامه‌هایی که از فایل‌های بزرگ استفاده می شود ، است.

تفاوت درایوهای حالت جامد یا SSD این است که ظرفیت کمتری نسبت به قیمت دارند اما اگر به مزایایی که نسبت به هارددیسک‌ها دارند فکر کنیم، آن‌وقت احتمالاً این‌طور به نظر می‌رسد که خریدن آن‌ها از جهاتی بسیار به‌ صرفه باشد.

اگر سیستم شما دچار مشکل شده و نیاز به متخصص تعمیر کامپیوتر دارید ، به لینک‌های زیر مراجعه کنید و یا با ما تماس بگرید :

تعمیر کامپیوتر در محل

اما اگر نیاز دارید که به فضای زیادی از حافظه کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشته باشید، بهترین راه حل برای شما این است که از یک SSD به عنوان درایو برای نصب برنامه ها و سیستم عامل استفاده کنید و فایل های خود را همچنان روی هارددیسک قدیمی خود ذخیره نمایید.

2. چرا باید حافظه‌ی رم (RAM) را ارتقاء داد؟

افزایش میزان ظرفیت بیشتر به رم دستگاه، بهترین  و قابل دسترس ترین راه ارتقاء کامپیوتر است که می‌توانید به راحتی با تماس با ما و ارسال تکنسین تعمیر کامپیوتر در محل آن را انجام دهید.

انجام این کار برای کاربر مقرون به صرفه است؛ شما می‌توانید آن را در دستگاه های مختلف (از جمله بسیاری از لپ تاپ‌ها و کامپیوتر ها) انجام  شود؛ انجام این کار نیاز به دانش تکنیکی زیادی دارد پس اگر قبلاً هرگز کیس کامپیوتر خود را باز نکرده‌اید،این کار را به تکنسین های تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ ما بسپارید.

ارتقا و تعمیر لب تاب

ارتقا و تعمیر لب تاب

 

ارتقاء رم کامپیوتر و یا ارتقا رم لپ تاپ  باعث افزایش فوری کارایی سیستم  و سرعت کامپیوترهای اداری و شخصی می‌شود. برای انجام برنامه هایی  که نیاز به میزان  زیادی ظرفیت حافظه‌ دارند، مانند انجام  برنامه های مهندسی یا برنامه های گرافیگی و یا بازی های بروز ، هر چقدر میزان رم بیشتری در دسترس  داشته باشید، بهتر است.

حتی برای استفاده‌های گاه به گاه از کامپیوتر ، داشتن ظرفیت بالای حافظه‌ شما را قادر می‌سازد تا تعدادی برنامه‌ و نرم افزار را همزمان اجرا کنید و یا تعداد صفحات بیشتری را در مرورگر خود باز نگه دارید.

چه مقدار ظرفیت حافظه‌ی رم برای کاربر نیاز است؟

4 گیگابایت حافظه مقدار پایه برای ظرفیت رم کامپیوتر است. این اندازه برای استفاده‌ی روزمره و معمول و مثل باز کردن تب‌های مرورگر تا حدود 10 تب، یا انجام دادن ویرایش عکس ها و یا تماشای آنلاین ویدئو بطور خلاصه کار های روزمره، کافی است.

حالا اگر ظرفیت لپ تاپ را به 8 گیگابایت ارتقاء دهید، متوجه بهبود عملکرد قابل توجهی در سیستم خواهید شد. این میزان ظرفیت حافظه رم برای انجام چند عمل همزمان بسیار خوب است؛ مثل جستجو های اینترنتی با 30 تب باز در مرورگر، ویرایش عکس‌هایی با کیفیت بالا و حتی برای انجام برخی از بازی‌های میان رده موجود.

برای انجام کارهای سنگین‌تر در کامپیوتر خود ، شما باید به دنبال حافظه‌ی 16 گیگابایتی باشید تا نتایج درستی بگیرید و سیستم توانایی انجام و محاسبه را داشته باشد. اگر گیمینگ را جدی دنبال می‌کنید وگیمر هستید ، یا عکس و فیلم صورت حرفه ای ویرایش می‌کنید و یا انجام هر کاری در سطح حرفه‌ای و مهندسی انجام میدهید ، این اندازه در ظرفیت رم کارتان را راه می‌اندازد.

برای بهبود دادن عملکرد سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ بهتر است نگاهی به SuperFetch در ویندوز خود و تأثیر آن بر روی رم نیز بیندازید. SuperFetch یکی از سرویس‌های ویندوز است که برای سرعت بخشیدن به  کارایی برنامه‌های پر استفاده به ویژه در زمان بالا آمدن ویندوز و برنامه‌ها استفاده می‌شود. این سرویس با توجه از الگوی استفاده‌ی شما از کامپیوتر یا لب تاب الگو برداری کرده و برنامه‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را شناسایی کرده و سپس فایل‌های اجرایی ضروری هر برنامه را از قبل فعال می‌کند تا برنامه سریع باز شود.

برای دیدن ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید

ارتقا کامپیوتر و ارتقا لپ تاپ در محل 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست